SÈRIES DINS LA SÈRIE · [temp. 1 - cap. 2]

...Si els homes es quedessin embarassats, podries aconseguir un avortament en un caixer automàtic...

Selina Meyer (VEEP)

En el capítol anterior ho vam deixar després de comentar algunes de les sèries sobre temàtica policial, fent una ràpida repassada a algunes de molt antigues, però que sempre les tindrem en aquell petit punt del cervell. També donar a conèixer algunes de les que fan referència al món de les màfies, els entramats que rodegen els tribunals i advocats, per acabar amb les possibles conseqüències en què podria acabar derivant un possible judici si el veredicte fos de culpable.

En aquest segon capítol la cosa se suavitza una mica, que no vol dir que es relaxi. La vida de les infermeres o d’algun cap mèdic no té per què ser flors i violes. Passa el mateix en el món de l’esport o fent qualsevol operació en borsa. Espero que el gaudiu.

ENTRE BISTURÍS I FÀRMACS

En l’àmbit mèdic són moltes les que han aparegut i sens dubte en vindran de noves que tractaran el tema de la pandèmia, si no temps al temps. Potser una de les que van quallar més sobretot per la manera de ser del protagonista, va ser HOUSE, MD (AMAZON PRIME). Aquí se’ns apareixia aquest metge, DR GREGORY HOUSE (HUGH LAURIE), al més pur estil HOLMES, que amb genialitat i molt d’egocentrisme, acabava esbrinant el cas en qüestió. L’acompanya el seu amic el DR JAMES WILSON (ROBERT SEAN LEONARD), que vindria a ser un símil del DR WATSON. També va ser el primer cop que molts de nosaltres sentíem la paraula LUPUS i veiem com s’anava drogant per tal de superar els dolors que li produïa una lesió en una cama. I si aquí era el doctor el que s’empastillava, a NURSE JACKIE, era una infermera, JACKIE PEYTON (EDIE FALCO), la que tirava de fàrmacs, VICODIN i ADDERALL, per tal de suportar tant als pacients com els seus companys de feina en el seu dia a dia. I com ja diuen que no hi ha dos sense tres, la tercera pel que fa a metges que per tirar endavant fan ús de drogues, no podem ometre THE KNICK (HBO). Aquí el seu protagonista el cirurgià JOHN THACKERAY (CLIVE OWEN), que tot i saber que és un geni en la seva especialització, aconsegueix mantenir-se sempre actiu gràcies a la seva addicció a la cocaïna injectada. THE GOOD DOCTOR (MOVISTAR+), ens porta a un registre diferent. El resident quirurgic, SHAUN MURPHY (FREDDIE HIGHMORE), és un noi autista que pateix la síndrome de savanat (la síndrome del savi). Nascut a CASPER (WYOMING) va tenir una infantesa problemàtica. El seu lloc de treball és el fictici SAN JOSE ST. BONAVENTURE HOSPITAL a CALIFÒRNIA. Però jo entre totes, potser perquè és l’última que ha aparegut o per les bones maneres que volen mostrar de com hauria de ser el món de la salut pública em quedaria amb NEW AMSTERDAM (NETFLIX). A l’hospital més antic del país que es troba a la ciutat de NOVA YORK, arriba un nou director, MAX GOODWIN (RYAN EGGOLD), amb una clara missió que no és altra que millorar l’atenció als pacients. De mica en mica anirà desplegant el seu pla amb unes mesures que topen clarament amb la junta d’accionistes per ser massa radicals i tot barrejat amb una sèrie de problemes personals. La sèrie està basada en el llibre ‘TWELVE PATIENTS: LIFE AND DEATH AT BELLEVUE HOSPITAL’, sobre les experiències del doctor ERIC MANHEIMER.

≪...la meitat de les persones que salvo no mereixen una segona oportunitat...≫

Dr Gregory House (HOUSE M.D.)
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie

Hi ha altres que segurament la seva temàtica principal estaria lluny de la que seria considerada com a mèdica, però com que sí que tenen ni que sigui un punt que pot ser crucial en aquest aspecte, m’he permès incloure-les aquí. HOMELAND(NETFLIX), dedicada a la seva feina d’oficial d’operacions de la CIA, CARRIE MATHISON (CLAIRE DANES), ha de lluitar contra el seu trastorn de bipolaritat; PURE (FILMIN), en aquest cas la MARNIE (CHARLY CLIVE) que té 24 anys es veu afectada per patir trastorn obsessiu cap a pensaments sexuals; EUPHORIA (HBO), drama adolescent centrat en un grup d’estudiants de secundària, que aborda sobre la depressió i l’abús de substàncies, però també toca temes com el sexe, la prostitució, les xarxes socials, l’amor o l’amistat; EL ALIENISTA (NETFLIX) utilitza els mètodes d’un psicòleg, DR LASZLO KREIZLER (DANIEL BRÜHL), per tal de descobrir els casos plantejats; més enllà de la psicologia a FREUD (NETFLIX), trobarem a un SIGMUND FREUD (ROBERT FINSTER) que mitjançant la utilització de la psicoanàlisi també intenta resoldre diversos misteris, sempre amb l’ajuda d’una mèdium i un policia. NORMAN BATES(FREDDIE HIGHMORE) seria un bon client per algun d’aquests dos últims, per tal d’intentar esbrinar que li passa pel cap, juntament amb aquesta relació tan tòxica que manté amb la seva mare a BATES MOTEL. Per acabar ara si amb aquest tema, que millor que el psiquiatre, el DR HANNIBAL LECTER (MADS MIKKELSEN) ajudant a l’analista de l’FBI, WILL GRAHAM (HUGH DANCY), a caçar assassins en sèrie a HANNIBAL. Que pot passar? Que de tant es mengi a algun pacient. Tampoc cal fer cap drama. Coses pitjors s’han vist.

≪...els departaments de psicologia estan replets de deficients mentals...≫

Dr Hannibal Lecter (HANIBAL)
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie

QUAN LA COSA VA DE “PILOTES” I EXCENTRICITATS

El món de l’esport també està agafant certa importància en el món serial, si bé la gran majoria d’aquestes les trobem centrades en el futbol. Com a curiositat la britànica THE ENGLISH GAME (NETFLIX) que ens mostra com es va originar el que anomenem futbol modern, on podem veure com traslladen les guerres de classes, entre clubs aristocràtics i els que representarien a la població obrera, a un terreny de joc. Les que acostumen a agradar bastant són sempre les que estan basades en fets reals, “teòricament”. Ho poso així perquè a vegades sempre et queda el dubte de si realment el que veiem és literal o hi ha més pa que formatge. APACHE (NETFLIX) en seria una d’aquestes, on coneixerem la història del jugador CARLOS TEVEZ, de com va aconseguir sortir d’una de les anomenades ‘villa miseria’, ‘FUERTE APACHE’, per aconseguir jugar i triomfar a l’equip de BOCA JUNIORS. Seguint a l’ARGENTINA, el mateix director, ISRAEL ADRIÁN CAETANO, ara a PUERTA 7 (NETFLIX), narra l’experiència d’una dona en convertir-se en cap de seguretat,DIANA (DOLORES FONZI), d’un equip de futbol fictici, ‘FERROVIARIOS’, que està lluitant pel campionat de Primera Divisió, just quan hi ha un canvi de mandat presidencial. Haurà de mostrar-se inflexible amb alguns membres del club, entramats de favors, narcotràfic, però sobretot li tocarà lidiar amb les ‘BARRAS BRAVAS’, que dirigeixen tot de negocis no gaire clars com els llocs de menjar, compravenda de jugadors i revenda d’entrades dels partits. Vaja, la feina que tothom li agradaria tenir. S’ha de dir que el tema de la violència que provoquen les ‘BARRAS’ està tocat molt superficialment. Una de les que m’ha sorprès gratament és HOME GROUND (FILMIN). Situada a la lliga noruega una dona es posa com a entrenadora, HELENA MIKKELSEN (ANE DAHL TORP), d’un equip masculí fictici, ‘VARG IL’, que acaba de pujar a la primera divisió. Sincerament la trobo genial i ens mostra com qualsevol persona sigui del sexe que sigui pot la feina que més li agradi.

Les docusèries estan agafant cada cop més protagonisme i l’esport és un món on aquest fenomen va sent més habitual. Destacar-ne algunes que senzillament m’han agradat, la primera,
SUNDERLAND ‘TIL I DIE (NETFLIX), m’ha fet fins i tot patir i empatitzar bastant amb aquest club anglès. Veurem el dia a dia d’aquest equip que fins feia res jugava a la PREMIR LEAGUE i es veu degradat a l’ENGLISH FOOTBALL LEAGUE ONE, la que seria la nostra segona divisió. Com a segona opció proposada, ALL OR NOTHING: MANCHESTER CITY (AMAZOM PRIME), també ens mostra la forma de treballar de l’equip conduït per la mà del PEP GUARDIOLA. No tenen res a veure, uns en prou feines poden dir que gairebé arriben a finals de mes per pagar les fitxes i la necessitat d’aconseguir nous espònsors, mentre que l’altre viu en un món d’exuberància espectacular; però al mateix temps tenen molt en comú, tots dos busquen fites diferents i els uneix les ganes de poder assolir els seus propis reptes.

Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie

Canviant de pilota, el bàsquet no ha escapat tampoc d’aquest estil de visionament. Aquí trobarem la brillant sèrie, THE LAST DANCE (NETFLIX), on se’ns mostra tot el que va passar durant la temporada 1997-98 des de l’interior dels CHICAGO BULLS de l’NBA. Aquesta va ser l’última temporada de MICHAEL JORDAN a l’equip franquícia de l’estat d’ILLINOIS. Durant els capítols anirem veient seqüències passades de la vida de JORDAN, els seus inicis a l’institut i a la universitat, l’arribada als BULLS, com van guanyar cinc anyells de campions, però sobretot com van superar contra tot pronòstic molts entrebancs, per finalment proclamar-se campions aquell any. El nom de la sèrie fa referència al comentari que va fer el que era el seu entrenador, PHIL JACKSON, quan sabia que aquella temporada seria l’última de l’estrella de CHICAGO. Com ja sabem, abans d’optar a jugar a l’NBA, tothom ha de destacar primer a les lligues universitàries, però abans que pugui haver aquest salt ho has de demostrar als instituts. Doncs això és el que ens ensenya LAST CHANCE U (NETFLIX). Des del punt de vista dels camps de l’est de LOS ÀNGELES, un entrenador intenta posar disciplina a un grup de joves per tal de fer-los tenir ambicions de cara al seu futur, però sobretot treure’ls dels carrers. No tot seran flors i violes, hi haurà moments dramàtics, durs, de molta honestedat, i si t’agrada el bàsquet, difícilment et podràs arribar a avorrir. Una que trobo molt interessant de veure, no només pel fet de tractar de bàsquet, que també, això fa que t’enganxi més, si no sobretot per la seva temàtica social i tocant de manera directa l’aïllament què les societats apliquen cap a aquelles persones o races que segons ells creuen no haurien d’estar compartint ni la mateixa ciutat o simplement la terra, encara que històricament aquesta sigui una terra ocupada. A l’inici de BASKETBALL OR NOTHING se’ns diu, ≪…no hi ha moltes coses a CHINLE (ARIZONA), no hi ha clubs, no hi ha discoteques, no hi ha sales de cinema, no hi ha tendes pels nens o pels adults. A la reserva tot és alcohol i moltes, moltes altres coses dolentes, l’ambient familiar, la violència, molts nens tenen pares alcohòlics i aquestes coses. El bàsquet a CHINLE és pràcticament una addicció per alguns. Els hi dóna uns moments de felicitat…≫. En el poble viuen 4.500 habitants trobant-se a l’epicentre de la NACIÓ NAVAJO, la qual té una extensió de 71.500 quilòmetres quadrats i s’estén cap a tres estats, ARIZONA, UTAH i NOU MÈXIC. Aquest territori té la superfície més gran de les reserves índies dins els ESTATS UNITS.

Deixem la pilota per centrar-nos en el
puck o pastilla, i en l’equip d’hoquei gel d’un poble de SUÈCIA. BEARTOWN(HBO) ens mostra com un poble tranquil i pacífic que viu immers en el seu equip, en realitat té moltes coses del passat a amagar. A partir d’un fet es produeix una reacció en cadena que posa en dubte l’harmonia que fins aleshores semblava regnar. La història està basada en el llibre de FREDRIK BACKMAN. Canviant radicalment, però seguint en aspectes esportius, tot i que molta gent no ho considera, els escacs, segons el COI (Comitè Olímpic Internacional) estan oficialment classificats com a esport, mental, però federativament és un esport. Així podem parlar d’aquesta sèrie que ha revifat l’interès per tornar a jugar-ne. THE QUEEN’S GAMBIT (NETFLIX), també creada a partir de la novel·la escrita per WALTER TEVIS, explora la ment brillant que té una nena òrfena, BETH HARMON (ANNABETH KELLY, de nena; ILLA JOHNSTON, de jove i ANYA TAYLOR-JOY, en el paper d’adulta), i la vida que la segueix en el món “apassionant” dels campionats d’escacs, mentre intenta lluitar contra la seva addicció cap a les pastilles. Però per frickada esportiva, HOME GAME (NETFLIX), on ens “apassionarem” amb alguns dels esports més desconeguts del planeta. Des del ‘CALCIO STORICO’ (ITÀLIA), ‘JOCS DE LES TERRES ALTES’ (ESCÒCIA), APNEA des de les FILIPINES, ‘ROLLER DERBY’ (TEXAS), ‘KOK BORU’ (KIRGUISTÀN), ‘CATCH FIRE’ (CONGO), ‘MAKEPUNG LAMPIT’ (BALI) o el ‘PEHLWANI’ (ÍNDIA), seran alguns dels que coneixerem mostrant-nos els seus perills, origens i com són les comunitats que els practiquen.

≪...és tot un món de només 64 quadrats. Em sento segura en ell. Puc controlar-ho, puc dominar-ho i és predictible...≫

Beth Harmond (THE QUEEN'S GAMBIT)
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie

SOMNIS EMPRESARIALS, BROKERS, TRADERS I ELS MERCATS DE VALORS

Però si hi ha un món a tractar en una sèrie, on podem veure situacions que ens faran provocar més d’un renec, veure com es destrueixen famílies, o com els que anomenaven companys de feina són els primers a clavar-te un punyal per l’esquena i on ningú té el més petit remordiment per res del que ha fet o farà, fins al punt de pendedir-se, són les que tracten sobre les finances i el món empresarial.

Un acudit:
Hi ha dos peixos joves que estan nadant i es troben en sentit contrari amb un de més gran:
-Bon dia nois -diu el peix més gran- Avui l’aigua està freda, oi? -i se’n va.
Els dos peixos joves es queden mirant com s’allunya el peix gran i es miren l’un a l’altre molt desconcertats i es diuen:
-Que coi és l’aigua?

≪...Diuen que l'engany més gran del diable és fer-nos creure que no existeix.
Però és real. Tan real com l'aigua en la qual neden els peixos.
Tan real com les finances que flueixen per aquest banc.
He begut el seu vi, he rigut els seus acudits,
l'he mirat als ulls i he vist la foscor aterridora de la meva ànima reflectida en la seva...≫

Així comença DEVILS (MOVISTAR+). Ens trobem a LONDRES i recentment ha esclatat la crisi mundial provocada per la fallida de LEHMAN BROTHERS i veiem una GRÈCIA que es troba en mig d’un caos global. Aquí es barregen guerres psicològiques per veure qui pot obtenir més poder, una autèntica batalla d’interessos bancaris que no tenen cap mirament a l’hora d’enfonsar l’economia d’altres països, i entremig grups anarquistes que intenten anar creant una mica més de caos si és que se’n pot crear més. Això ens permetrà veure enfrontaments interns entre membres d’un mateix banc, MASSIMO RUGGERO (ALESSANDRO BORGHI) i DOMINIC MORGAN (PATRICK DEMPSEY), però també lluites amb la consciència d’un mateix. A BILLIONS (MOVISTAR+), una sèrie centrada en els mercats de valors de WALL STREET, el món de les inversions i accionistes, és a dir tot el que pot representar els sectors financers més agressius. Això si, amb molta hipocresia i grans rancúnies amagades que aniran apareixent cap a rivals, tot regat amb bones cites literàries i periodístiques, com també petites referències a grans pel·lícules. El punt central parteix del gegant i ambiciós gestor de fons, BOBBY “AXE” AXELROD (DAMIAN LEWIS) i als enfrontaments que manté amb el fiscal dels ESTATS UNITS pel districte sud de NOVA YORK, CHARLES “CHUCK” RHOADES JR (PAUL GIAMATTI), que al mateix temps duu una croada particular contra tota la gent rica que se salta la justícia. Però si el que volem és una mica de tot això d’abans i a sobre que tot passi en una mateixa família, no podem deixar de veure SUCCESSION (HBO), un drama amb unes notes d’humor negre fascinants. Perquè una cosa és evident i està més que demostrada. En la vida tots ens podem portar més o menys bé, però en el fons, parlo a escala familiar, ens apreciem i estimem a l’altra, fins que hi ha una herència pel mig. Diuen que els diners porten la felicitat, però crec que són més els casos en què el que porten són amargor i en definitiva desgràcia. Quan el patriarca d’una família de l’elit novaiorquesa, LOGAN ROY (BRIAN COX) decideix cedir el control de les seves empreses a un dels quatre fills, KENDALL ROY (JEREMY STRONG), SIOBHAN “SHIV” ROY (SARAH SNOOK), ROMAN ROY (KIERAN CULKIN) i CONNOR ROY (ALAN RUCK), serà el detonant de traïcions i d’una lluita aferrissada per poder obtenir-ne el control.

≪...Sento al diable parlar-me. Murmurar-me a l'oïda. M'alimenta l'ego.
El més gran engany del diable no és fer-nos creure que no existeix.
És afalagar-nos perquè no vegis que el diable ets tu...≫

Massimo Ruggero (DEVILS)

La que també crida l’atenció per la seva trama és OZARK (NETFLIX) perquè aquí tractarem un tema que pot anar perfectament lligat amb el món empresarial, el blanqueig de diners. Quan a un assessor financer, MARTIN “MARTY” BYRDE (JASON BATEMAN), li surt malament una feina encarregada per un cartel de la droga mexicà, decideix traslladar-se ell i la seva família de CHICAGO a aquest lloc de l’estat de MISSOURI. Però tot es complica a partir d’instal·lar-se a la seva nova llar amb la gent local. Destacar la gran interpretació de la matriarca familiar, WENDY BYRDE (LAURA LINNEY) i sobretot JULIA GARNER en el paper de RUTH LANGMORE .

NICK TALMAN (ADAM BRODY) es troba de cop en possessió d’una fortuna poc lícita, després de la desaparició del seu pare, que alhora estava sent investigat, decideix invertir aquests diners en una start-up creada per IZZY MORALES (OTMARA MARRERO), on per una sèrie d’imprevistos també entra a formar-ne part RONALD DACEY (EDI GATHEGI), un haitià que està relacionat amb el tràfic de drogues. A partir d’aquest moment tot es va embolicant a base de bé, assumptes criminals, empresarials, bandes haitianes i un agent de l’FBI, PHIL RASK (MARTIN FREEMAN) especialitzat en delictes financers, que alhora és corrupte, seran els encarregats de conduir-nos per STARTUP (AMAZON PRIME). Continuant amb els teclats i tot el que els rodeja, està HALT AND CATH FIRE (FILMIN), ambientada en els anys 80 durant la revolució dels ordinadors personals i el creixement de ‘WORLD WIDE WEB’ a principis dels 90, proveïdors i portals d’accés a internet. En un principi l’acció es desenvolupa a TEXAS per posteriorment traslladar-se a SILLICON VALLEY. I és aquí on fem la següent parada. SILLICON VALLEY (HBO), ens mostra en format de comèdia com RICHARD HENDRICKS (THOMAS MIDDLEDITCH), que és un tímid enginyer de sistemes, crea una aplicació sota el nom de ‘PIED PIER’, que és un revolucionari algoritme de compressió de dades, amb els seus tres únics amics, NELSON “BIG HEAD” BIGHETTI (JOSH BRENER), DINESH CHUGTAI (KUMAIL NANJIANI) i BERTRAM GILFOYLE (MARTIN STARR). Tots quatre viuen a casa de l’empresari ERLICH BACHMAN (T. J. MILLER) que utilitza i dirigeix aquest espai com una incubadora d’innovació i posseeix un 10% de l’aplicació.
Si piquem una mica més alt dins del sector empresarial, podem nomenar la sèrie
SELF MADE (NETFLIX). Aquí coneixerem com és possible superar totes les adversitats, rivalitats èpiques i hostilitats americanes i creure en un mateix a l’hora d’assolir un objectiu. Així és com MADAME CJ WALKER (OCTAVIA SPENCER) va triomfar en el món dels productes pel cabell, convertint-se en la primera dona negra milionària als ESTATS UNITS. Està basada en la biografia ‘ON HER PWN GROUND’ d’A’LEILA BUNDLES, periodista, executiva de televisió i besnéta de l’empresària. I ja posats, una que no podem deixar passar seria MAD MEN (AMAZON PRIME), una de les millors sobre el creixement d’un negoci, en aquest cas el publicitari. Creada i produïda per MATTHEW WEINER i LIONSGATE TELEVISION, va ser força aclamada per la crítica, gràcies a la seva veracitat històrica, l’estètica utilitzada i la gran ambientació dels anys seixanta. Segons sembla, el terme ‘MAD MEN’ ve donat de l’argot de la dècada de 1950 pels publicistes que treballaven a la MADISON AVENUE i per referir-se a ells mateixos. Centrada en la fictícia agència de màrqueting ‘STERLING COOPER’ a NOVA YORK, la trama se centra bàsicament en el negoci de les agències, la vida privada dels personatges, així com els canvis i els costums socials en aquells anys al país.

Entremig d’empreses i fraus fiscals podem trobar el que seria un altre negoci que depenent de les seves pròpies informacions, maneres de donar-les a conèixer o simplement mostrant una lleu debilitat cap a un sector o un altre poden arribar a influir en moltes decisions, aquest és el món de les notícies, en aquest cas des del punt de vista televisiu, i la referència seria THE NEWSROOM (HBO). Un famós periodista i presentador de notícies, WILL MCAVOY (JEFF DANIELS), que tota la seva carrera fins al moment s’ha limitat a seguir el corrent de la desinformació de la seva cadena. Arran de la motivació de la seva exparella, que ara treballa juntament amb ell, MACKENZIE MCHALE (EMILY MORTIMER), decideix fer un gir radical i treure profit del seu potencial periodístic i humà formant un nou equip unit per una mateixa filosofia i un mateix esperit crític.

Si volem veure i viure de primera mà com funciona el que per alguns seria estressant i per altres apassionant entorns de WALL STREET, hem de veure la docu sèrie WALL STREET WARRIORS (YOUTUBE). Segueix diàriament la vida de deu personatges d’èxit que gestionen milions de dòlars en el que segurament és el mercat més important del món mostrant-nos la intensa competència que allà és lluita dia rere dia. Per ajudar a entendre una mica més com funcionen totes aquestes ments tan maquiavèl·liques està la docusèrie DIRTY MONEY (NETFLIX). El seu productor executiu, ALEX GIBNEY, arran d’un frau que va patir en primera persona per part de l’empresa automobilística WOLKSWAGEN, quan aquests li van vendre un cotxe afirmant que no era contaminant, va ser el detonant per fer que s’impliqués en aquest projecte. Al llarg de sis capítols, cada un tracta una història diferent, parlant amb testimonis, perjudicats i els mateixos creadors dels fraus, ens parlarà de l’escàndol de les emissions contaminants, els avançaments de sous als ESTATS UNITS, de farmacèutiques, blanqueig de diners per al càrtel de SINALOA, dels productors de xarop d’auró al QUEBEC, fins a dedicar un últim capítol a DONALD TRUMP.

≪...Només estic dient que qualsevol decisió que prenguem, gran o petita, té un impacte a tot el món...≫

Martin Byrde (OZARK)
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Sèries dins la Sèrie
Per si vols compartir